End Of Year 2021

Learn more
RUINART
SECOND SKIN
2022

BRANDING / GRAPHIC DESIGN

An elegant and poetic multi-media campaign where each element is conceived as a graphic collage conveying festive spirit and Ruinart’s brand values. To magnify the Second Skin case we imagined a series of lifestyle proposals with delicate compositions of Christmas tables mixing champagne glasses, natural elements and magnified tableware. The shop window concept recalls the creative principle of the campaign while respecting sobriety, elegance and eco-design. The gift card evokes celebration and festivities through a subtle play of abstract patterns inspired by vine leaves and a detachable Second Skin, revealing the greeting message like a puzzle piece.

Une campagne 360 élégante et poétique où chaque élément est conçu comme un collage graphique, véhiculant l'esprit festif et les valeurs de Ruinart. Pour magnifier l'écrin Second Skin, nous avons imaginé une série de propositions lifestyle avec des compositions de tables de Noël mêlant coupes de champagne, éléments naturels et vaisselle magnifiée. Le concept de la vitrine rappelle le principe créatif de la campagne, respectant sa sobriété, son élégance et sa dimension éco-design. La carte cadeau évoque la célébration à travers un jeu subtil de motifs abstraits inspirés des feuilles de vigne et une seconde peau détachable, révélant son message comme une pièce de puzzle.


Photo : Inès Dieleman
Set design : Hervé Sauvage