IN BRAND WE TRUST

Learn more
H5
HELLO TM
2012

SPECIALS

Si depuis Warhol, la société de consommation est le sujet récurrent de travaux artistiques, nous l’envisageons en tant qu’acteur du système. En imaginant un territoire qui intègre tous les outils de la communication, nous avons proposé de comprendre les mécanismes de cette discipline pour mieux s’en libérer. Ainsi, l’exposition met en scène un système ambigu qui s’incarne dans une esthétique de jeu et de bonheur et dont l’enfance, fantasme de pureté, lieu de l’utopie et du désir, est la cible idéale. HELLO™ est partout : une machine de guerre qui enchante les petits et questionne les grands.

Since Warhol, consumer society has been a subject regularly explored in art works. We decided to approach it as actors within the system. By imagining a territory that incorporates every communication tool, we set out to understand the mechanisms at work within this discipline to better free ourselves from it. The exhibition sheds light on an ambiguous system embodied by an aesthetic of games and happiness, for which childhood – the fantasy of purity and a world of utopian ideas and desires – provides the ideal target. A war machine that delights children and challenges adults, HELLO™ is everywhere.